Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Eva - 24 mars 2009 11:47


Känner mig väldigt låg just nu. Hur i hela friden ska jag orka jobba både på onsdag och torsdag, när jag är så här trött? Jag sov i fyra timmar på dagen igår. Sedan gick jag och lade mig halv sju på kvällen och sov i stort sett hela natten. Ändå var jag förtvivlat trött när ungarna väckte mig i morse.

 

När jag slog på TVn blev jag riktigt deprimerad. ”Cancer är en klassfråga som har med låg utbildning och låg kunskap att göra. Fetma är en stor orsak till bland annat bröstcancer, och varje människa har ett eget ansvar för sin hälsa.” Så satt de kunniga och sa i morgonprogrammet.

 

Javisst! Jag fattar väl också att jag har ett eget ansvar, men jag mår inte ett dugg bättre av att få skrivet på näsan vilken dålig människa jag är.  För jag anser mig inte vara så lågutbildad och okunnig, vilket då innebär att jag bara är en simpel och dålig människa som inte fattar i alla fall?

Ja, jag vet att jag är tjock och att jag kanske inte har följt alla sunda kostregler som finns. Men vem vet om det är min vikt som har gett mig den här förbaskade sjukdomen? Det kanske är den passiva rökningen som jag levde med som barn? Det kanske är en defekt gen? Eller för mycket besprutade äpplen? När jag frågar läkarna säger de ju att de inte vet. Jag skäms faktiskt över min sjukdom, och jag antar att jag själv har gjort något fel som har försatt mig i den här situationen. Jag undrar bara vad det är jag skulle ha gjort annorlunda?

Som om det inte räckte med det, så sägs det på radion att man numera SKA sola mycket för att minska riskerna för blodpropp. Man kan strunta i de gamla råden för att undvika hudcancer. Kan någon snäll människa tala om för mig vem man ska lyssna på?

 

Nu ska jag försöka sluta att vara arg och ledsen.

 

Idag har jag varit in till stan på Ms utvecklingssamtal. Hon har en jättetrevlig mentor, som är stolt över MIN dotter. (Jaja, hon är väl Js dotter också.) Jag måste säga att jag beundrar ungen som orkar hålla tag i skoljobbet så som hon gör. Hon kämpar på väldigt plikttroget, samtidigt som jag inser att hon börjar bli så mogen att hon kan avgöra vad som är viktigast att prioritera. Hon är helt enkelt en klok unge!  Dessutom säger lärarna att hon ska bli författare. Då skulle morsan hennes må…


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards