Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Toklullig och fånig

Av Eva - 22 juni 2009 12:36


Hihi… jag kommer säkert att bli en sådan där toklullande, fånigt mesig, lycklig människa. Jag går omkring och bara njuter av tillvaron. Idag är det första ”riktiga” dagen på min semester. (Midsommarhelgen räknas faktiskt inte.) Det är strålande sol och lagom varmt. Jag har ätit frukost ute i solen på altanen, druckit en kopp kaffe (rimliga mängder funkar nu) och löst dagens sudoku.

Det var när jag skulle rensa i jordgubbslandet, som jag insåg att jag är på väg att bli en fånig människa. Det gör mig glad att dra tistlar och maskrosor i ett nästan igenvuxet land. En del gubbar har börjat mogna och några var redan uppätna av fåglarna. Till och med det tar jag med jämnmod. Fåglarna vill också ha mat och vi kan ju alltid köpa våra små röda läckerheter i affären i värsta fall.

Fast de flygburna vännerna ska inte få härja obehindrat. Nu har jag raskt lejt barnen till lite sommarjobb. De ska få hjälpa mig att göra en snabbrensning och sedan drar vi över nätet. Någon måtta på generositeten får det ju vara.

 

Förra veckan var heltokigt jobbig på ett sätt, men vansinnigt rolig på ett annat. Jag var med på tre hela studiedagar med jobbet. Tröttsamt och i häftigaste laget för mig med tanke på allmäntillståndet, men jag klarade det. Det värsta var att jag gick på precis som vanligt, och mer eller mindre körde över kollegorna i min iver att uttrycka just mina tankar. Där har jag tydligen inte blivit det minsta ödmjuk. Något som jag verkligen måste träna på.

Två av dagarna tillbringade vi ute i Roslagen, med bara femtio meter från stugan ner till havet. På tisdagens morgon gick jag upp före alla andra, tog mitt metspö och mina medhavda, hemgrävda daggmaskar och satte mig på en klippa i morgonsolen. Där satt jag och filosoferade i en dryg timme och lät ”fiskbebisarna” tugga i sig mina feta och tydligen välsmakande maskar. Jag fick inget napp, men en skön start på dagen.

 

Jag är glad för en sak till. Jag har börjat känna igen mig själv, såsom jag var innan cytostatikan började röra till hjärncellerna på mig. Jag har en vilja att göra saker och hyfsat med ork. Men tar jag i för mycket straffar det sig, har jag märkt. Igår hade jag världens värk i fötterna och kunde knappt gå. Trött var jag också, som efter en vecka utan sömn. Antagligen blev det för mycket motion och jobb i lördags, och förstås under veckan innan. Idag är det lite bättre, men de rara fossingarna är fortfarande rejält svullna. Jag får varva promenaderna med några cykelturer i stället.


 
 
Ingen bild

Karin Ha

22 juni 2009 16:17

Hej!
Det låter helt umderbart!!!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards