Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Eva - 22 mars 2009 14:31


I går var jag jätteduktig. Jag följde med J för att storhandla. Visserligen var jag rejält trött, men det fungerade faktiskt. Idag har jag sådan värk i kroppen att jag inte ens skulle tänka den tanken. Möjligen kan jag tänka mig att gå ut och klippa lite sälg, för att dekorera en kruka att ha på yttertrappan.

Tydligen ska det bli ett bakslag för våren den här veckan. Jag som hade tänkt klippa i mina träd och njuta av fågelkvitter och kanske lite sol. Men det kommer väl lite värme så småningom.

 

När jag var hos läkaren sist, ställde jag frågan om en eventuell utlandssemester mellan cytostatikabehandlingarna och strålbehandlingen. Är det ens möjligt att man orkar/kan/hinner resa däremellan? Det är ju ganska mycket billigare att resa före skolavslutningarna, och vi behöver verkligen något annat att rikta tankarna mot än det här helvetiska halvåret.

Nåja, så blir det inte i alla fall. Läkaren tyckte inte att vi skulle resa mellan behandlingarna, för det är så mycket tider att passa och förberedelser som ska göras. Generalsuck! Sen lade hon in en lite mer mänsklig aspekt i det hela, och menade att vi ska vänta tills min kropp har återhämtat sig så mycket att vi verkligen kan njuta av en resa. Det lät ju i och för sig ganska vettigt, så nu har vi ändrat våra semesterplaner.

 

Barnen är otroligt mottagliga för sakargument, därför har vi bestämt oss för att semestra på lite närmre håll, ingen utlandsresa i år alltså. Öland fanns med som ett önskemål från barnen, där har de aldrig varit. Åland ligger nära och bra härifrån, men är ett euro-land och därför onödigt dyrt just nu. J vill åka norrut längs kusten, men ingen annan verkade direkt sugen på det.

Efter en del letande på nätet, så ser det nu ut som att vi kanske har fått napp på en liten stuga på norra Öland. Vi har fått ett positivt förhandsbesked och väntar på att de ska skicka ett kontrakt. Hoppas, hoppas… Man behöver något att se fram emot.

 

Den här veckan är full av aktiviteter; blodprovstagningar både på måndag och på fredag. Vilket innebär att jag inte kan åka till Östersund redan på torsdag, som det egentligen var tänkt. Vi får se om jag kan åka på fredag, man ska ju få tag på biljetter också? På tisdag är det utvecklingssamtal för M, och på onsdag och torsdag ska jag jobba. Det är inte lätt att hinna med allt när man är sjukskriven. Dessutom är det en trädgårdsmässa i Stockholm, som jag gärna vill följa med Ellen på. Oj, oj, oj! Det blir svettigt!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards