Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Eva - 20 mars 2009 05:15


Nu är klockan fem på morgonen och jag har varit i vaken i två timmar. Jag är egentligen ganska trött men samtidigt så speedad av kortisonet att jag omöjligt kan koppla av. Skönt att jag kan vara hemma och kanske sova en stund mitt på dagen.

Annars tycker jag nog att jag är riktigt duktig på att hålla vettiga dagsrutiner. Jag sover aldrig på dagtid i vanliga fall. (Undantaget dagarna efter medicineringen förstås.)  När barnen går till skolbussen läser jag tidningen i sängen, zappar på TVn en stund, men kliver oftast upp vid halv nio. På kvällarna lägger jag mig tidigt förstås, mellan nio och tio. Så visst är sömnbehovet stort, men jag mår nog bäst av att inte styra om dygnsrytmen helt.

 

Min ångest inför behandlingen i går, känns ganska obefogad just nu i alla fall. Jag vet förstås inte hur min kropp reagerar de närmaste dagarna, men för tillfället är det bättre än vid de förra kurerna.

Ellen och jag började med att äta lunch tillsammans på sjukhuset i går. Hon skulle på läkarbesök en halv timme före min behandling, så det passade bra att träffas en stund innan. När jag precis hade påbörjat droppbehandlingen, kom Ellen in med både man och dotter. Jag blev så GLAD av att höra att de kom med positiva besked från hennes läkare.

Min behandling tog avsevärt kortare tid än vad de tidigare tre har gjort. Mindre än två timmar sammanlagt och det var riktigt skönt. För att göra det ännu lättare stannade både Ellen och Vickis under hela tiden, de kom med kaffe och fikabröd och småpratade om allt möjligt. Så det blev på det hela taget en trevlig dag.

Fast Vickis påstår att hon skolkade för min skull! Snacka om att lägga skulden på mig, vilket vi förstås smågnabbades om en stund. Men nog är det en legal frånvaro att först vara med sin mamma på läkarbesök och sen delta i sin ingifta mosters behandling?

 

På kvällen chockade jag nog familjen med att vara både vaken och ganska på hugget. Vi spelade kort, delade på matlagningen, diskuterade semesterplaner och jag orkade se hela antikrundan. Det känn som en stor framgång jämfört med innan.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards