Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Toppspelare

Av Eva - 6 juni 2009 21:08


I går var vi på 17-års kalas hos ungarnas kusin, Victoria. En liten piratpartist som sååå gärna vill att vi ska rösta på hennes parti i morgon. Det tål ju verkligen att tänkas på, vilket parti man ska rösta på alltså. Jag vet redan att det inte blir ett enfrågeparti i alla fall. Och jag ska nog personkryssa för första gången. Men i ärlighetens namn har jag fortfarande inte bestämt mig till hundra procent.

 

Apropå kalaset så blev vi bjudna på ett vansinnigt gott alternativ till tårta i går. Det var sockerkaksbotten blandat i en skål, tillsammans med vinmarinerade bär och någon sorts gräddmousse. Himmelskt gott var det, så nu måste jag försöka ligga bra till hos både Ellen och Vickis så att jag får ta del av receptet. Tusan också, jag kommer inte riktigt ihåg vad skapelsen hette, annars kunde jag nog söka på nätet. I sann piratanda förstås.

 

I dag har J och jag varit ute vid scoutstugan i Jumkilstrakten, för att fira kårens femtioårsjubileum. Den där stugan ligger ute i skogen i en omgivning som är fantastiskt fridfull. Det spelar ingen roll när jag kommer dit, jag ”drabbas” alltid av en stor och kraftgivande sinnesro. När våra ungar var små så var J stugfogde och jag scoutledare, så vi var där ute ganska mycket. Men sedan barnen slutade med scouteriet, så åker vi bara dit för att plocka svamp och fika vid grillplatsen förstås. Jag orkade gå en liten sväng i skogen också, men det märks att jag behöver träning för att få i gång musklerna och flåset igen. Nationaldagen firade vi förstås med att på scoutvis hälsa flaggan, när den hissades för att markera jubileets start. Fast jag måste erkänna att annars hade vi nog aldrig firat den här dagen på något speciellt sätt.

 

Nu i kväll firar vi med att kolla på fotbollsmatchen mot Danmark. Fast i halvlek verkar det ju inte bli så mycket firande av resultatet.

Jo, förresten, Henke Larsson och Zlatan spelar ju på topp – undrar vilket landskap de kommer ifrån? Hihi!


 
 
Vickipicki

Vickipicki

7 juni 2009 12:41

Om du röstar på Piratpartiet får du receptet, inklusive mina personliga modifieringar!!

http://borgmi.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

7 juni 2009 14:34

Ajdå! Det är ju redan försent, vi har röstat. Rackarns oxå! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards