Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Lördagsmys

Av Eva - 28 mars 2009 17:40

 Jag älskar verkligen helgmorgnar. Idag vaknade jag vid sjutiden, somnade om och vaknade igen vid nio. Sedan låg jag och tittade på ett naturprogram om japanska läppfiskar och deras parningsritualer. Ganska imponerande faktiskt, det var både smekningar och rysningar av vällust hos dessa fula varelser. (Hos läppfiskarna alltså, INTE J och mig.)

Efter ett tag insåg jag att det var läge att masa sig ur sängen och inta frukost och tidning i sakta mak.

 

Ibland är jag riktigt dålig på att ta vara mina vänner. Därför blev jag extra glad när en kompis från lärarutbildningen i Skåne, ringde vid lunchtid. Vi var ganska tajta ett tag i början på nittiotalet och höll en tät kontakt fast jag flyttade långt norrut. Vi har barn som är lika gamla och har lätt för att prata med varandra, så jag fattar inte varför jag slarvar som jag gör. Men NU ska jag skärpa mig. Den här tiden har fått mig att förstå hur värdefullt det är med vänner. Så jag ringer snart, Kicki!



Nu har familjen varit duktig och hjälpts åt med storstädningen. Den senaste tiden har jag varken orkat eller haft lust att hålla rent och snyggt i huset. Med gemensamma ansträngningar tog det bara två timmar. Jag fick förstås toaletten på min lott, igen. Den här gången bestämde jag mig för att sanera (verkligen sanera!) duschkabinen. Den börjar bli rejält gammal och sliten, så vi har nästan bestämt oss för att köpa en ny. Och ska man ändå köpa en ny är det ju onödigt att städa den gamla. Men som med allt annat i det här hushållet, så har vi inte kommit till skott. Nu är i alla fall kabinen skinande ren och fin, så varför ska vi köpa en ny? Dessa Moment 22 hela tiden!

Som belöning firade vi våffeldagen i dag i stället för i onsdags.

 

Jag har haft svårt för att bestämma mig för vad jag egentligen tycker om det här med Earth Hour, som ska gå av stapeln i kväll. Lite larvigt att släcka i bara en timme tyckte jag först. Sen insåg jag att om våra barn ska lära sig att varje enskild människas handlingar ÄR viktiga, så måste vi vuxna visa var vi står. Därför kommer hela familjen att sitta i fotogenlampans sken, spela sällskapspel och äta lördagsgodis. Det blir ju jättemysigt!

 
 
Ingen bild

Karin Ha

30 mars 2009 06:46

För ett tag sedan var vi också inne på att köpa ny duschkabin,(vi har en duschhörna) men vi hittade inte en som vi ville ha. Om vi skulle ha en, så skulle det vara med frostat glas, där man inte kan se alla kalkfläckar.
Apropå Earth Hour. Vi släckte och blev så trötta att vi la oss och sov - tidigt och ovanligt för oss, men ack så skönt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards