Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Eva - 28 februari 2009 12:48


Den här gången är det jobbigt. Igår sov jag i säkert tjugo timmar, och nu har jag precis orkat upp ur sängen. Det är lite svårt att hitta på något att skriva om när man bara ligger i sängen.

I morgon ska svägerskan komma på födelsedagsfika, vi får se hur det blir med det, om jag orkar… Man kan ju faktiskt köpa både kakor och tårta, så det löser sig nog.

 

Stämningen här hemma är ganska låg, tydligen påverkas familjen ganska mycket av min brist på engagemang och närvaro. Tjafs och irritation.

 

När jag inte sover lyssnar jag på en bok som heter Människohamn. En märklig historia som utspelar sig i skärgården, med ”vattenspöken” och allt. Jag är osäker på vad jag tycker om den, jag tror att det övernaturliga blir lite för mycket för mig.

 

M åkte skidor i torsdags, och lyckades komma hem helskinnad. Jag kände att jag blev en riktig hönsmamma när jag skickade iväg henne på morgonen. Väglaget var inte heller det bästa, och jag kan väldigt lätt få fantasin att skena iväg. Men det gick ju bra och flickungen var nöjd. Hon hade till och med varit ”slalomlärare” åt sin kompis, som aldrig hade åkt förr. Jag åkte slalom för första gången när jag var trettio, med hjälp av en utbildad skidlärare. Jag förmodar att 14-åringar kan lära sig både snabbare och bättre, även om de inte har experthjälp

 

P hade friluftsdag igår, och valde att åka pulka i ett litet gupp som finns i byn. Han hade så roligt att han valde att fortsätta med kompisar en stund på eftermiddagen. Vilket väl bevisar att det behöver inte var dyra saker, för att man ska ha kul.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards