Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Eva - 9 februari 2009 10:22


Tänk vad lycklig man kan bli för så lite! Jag har gått på toa här nu på morgonen, och det var sååå skönt. Resten av dagen kan ju bara bli bra.

 

Dock började dagen inte lika bra. Jag är lite av nyhetsnörd, och måste bara läsa alla text-tv-nyheter som finns på de vanligaste svenska kanalerna. Så medan jag fortfarande ligger kvar i sängen och zappar, möts jag av detta som rubrik på varenda kanal: ”Du får cancer om du eldar med ved”.

Min svåger skojade för ett tag sedan, jag tror det var skoj i alla fall, och frågade  ”Hur har ni det med förbränningen där uppe?”, apropå både Js och min sjukdom. (Och svågerns forskning kanske?)

 Den gången valde jag att stänga till öronen riktigt hårt, men nu börjar jag ju ändå att fundera. Å andra sidan kanske inte njur- och bröstcancer påverkas så mycket av just vedeldning? Trösta mig gärna! Sen kan det kanske bero lika mycket på något man har ätit eller druckit, eller bara vara slumpen? Usch, vad tungt det blev!

 

Här var det ganska kallt på morgonen, -9°, men så fort solen steg över ladans tak, hamnade vi faktiskt på plus. Det ser ut att bli en strålande dag. Tyvärr lyser inte solens strålar så bra in genom våra skitiga fönster. Visst är det konstigt, det spelar ingen roll hur mycket man än putsar i ett kök, så fort solen lyser in ser det sjabbigt ut ändå. Men det struntar jag högaktningsfullt i.

 

Det bidde inga bullar igår. Varken ork eller lust infann sig. Men den här veckan ska jag hälsa på alla små gullungar i min klass. Tänkte att man kanske kunde göra en liten rulltårtsbakelse, garnerad med ett geléhjärta, eftersom det är alla-hjärtans-dag på lördag. Jag får ringa och höra med min vikarie om det passar, så jag inte stör i planeringen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards