Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Eva - 3 februari 2009 09:43


Brrr! Idag är det ännu kallare. Men nu har jag hittat en ny favoritplats i huset. Jag drar in en av fåtöljerna från vardagsrummet till det vi kallar arbetsrummet. Sen eldar jag i kaminen, sätter mig i stolen, vilar fötterna på några vedträn, sippar lite kaffe och bara är. Sämre kan man ha det.

 

Förutom att jag nu sparar in en del pengar på de överflödiga frisörbesöken, så är jag billig i drift på flera sätt:

Jag kör inte bil lika ofta och sparar in bensinpengar. Jag behöver inte förnya garderoben i lika stor utsträckning som tidigare. (Marginell besparing eftersom jag inte tycker om att shoppa ändå.)  Jag hinner, och kommer ihåg, att avbeställa böcker från bokklubbarna.  (Betydligt större besparing.)Jag borde kunna starta firma och göra avdrag för hushållsnära tjänster, alternativt lite ROT-avdrag, eftersom jag städar, lagar mat och fixar lite allt möjligt. Men! Framför allt så kan jag inte dricka alkoholhaltiga drycker. (Jag är ju verkligen en riktig storkonsument i vanliga fall.) Det svider så in i norden i munnen att det inte är värt besväret. Vilket elände!

(Så ni i ”tjejgänget” som ska till Östersund, ni har en chaufför om jag kan följa med.)

 

Igår var Karin här och gjorde ”skalliga damen” glad. Hon fick vara ett test på om jag vågar visa mig bland folk utan att använda peruken. Nu är ju denna unga dam, dvs. Karin, väldigt finkänslig, så jag vet inte hur jag ska tolka hennes utslag. Men tydligen ser jag inte alltför hemsk ut.

För övrigt känns det väldigt obekvämt med peruk. Dessutom blir det konstigt att ha både peruk och mössa på sig, vilket skulle vara nödvändigt i den här kylan.

I går kände jag mig nästan som en presumtiv affärsrånare, när jag åkte till byn och handlade. Det måste se skumt ut med någon som har mössan så långt neddragen i pannan.

Jag har förresten ytterligare ett problem: Var slutar ansiktet och var börjar resten av huvudet? Kan vara bra att veta, eftersom det kan se konstigt ut om jag sminkar mig fel.

  

I kväll ska jag skjutsa barnen till karateträningen, för att sedan smyga mig in på jobbet och kolla av postfack och skrivbord. Har jag tur finns någon kvar för en liten skvallerstund också.

 

Dagens dramatik tycks bestå i att grannens katt jagar fasaner på tomten, varvid vår katt får spel och far från fönster till fönster. Däremot vill han inte gå ut. Om det beror på kylan (som han inte alls gillar), eller om han är rädd för att få stryk, får jag inte ur honom. Oavsett vilket är han en klok katt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards