Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Eva - 12 februari 2009 10:39


Jag måste ju säga att gårdagen var en fullmatad dag. Både med roliga och lite underliga inslag.

 

Som den ”goda” fen åkte jag till jobbet och blev varmt mottagen. Ni som inte jobbar i skolan, anar kanske inte hur snabbt en löpeld kan spridas bland eleverna på en skolgård. Jag kom precis lagom till första lektionen efter lunch, så det blev kalabalik i dörren när nästan alla barn skulle kramas samtidigt. Efter en stund kunde vi gå in i klassrummet, och då kändes det som att jag aldrig varit borta. Jag tror jag har en tendens att ta över… hm!

En av de första kommentarerna jag fick, var förstås: "Fröken, man får inte ha mössa på sig inomhus."? När jag hade förklarat varför jag hade mössan på, så fick jag godkänt. Sakargument fungerar alltid.

Vi pratade, fikade glass och sen fick barnen jobba med sina datorer.

Har jag berättat att jag jobbar på en riktig ”lyxskola”? Vi har 24 laptops i vagnar, som vi drar in i klassrummen. Så när jag vill arbeta med datorer i klassrummet, bokar jag bara vagnarna. Det finns trådlös uppkoppling och ett program som gör att datorerna läser det eleverna skriver, sk talsyntes. Det är mycket häftigt vill jag lova. Tänk att se barn mellan 6-9 år jobba så det ryker om tangenterna, och så duktiga de blir på att både skriva och läsa.

Det var en skön visit, som jag kommer att göra om då och då. Men som den kloka fröken jag är, sa jag att det inte blir godsaker varje gång.

 

På hemvägen plockade jag upp M och hennes kompis i stan. När vi kom till brevlådan bad jag henne att ta posten. När hon berättade vad som låg i brevlådan log hon lite mystiskt. ”Det var det och det till dig, och det till pappa, och ett kexchoklad.” (Vilket förklarar en konstig kommentar jag fick på ett blogginlägg dagen innan.)

 

Jag har alltså nu fått stöd i kexchokladsdebatten, från både Skåne (via Sanna) och från Norrland (via grannen). För inte kan det vara så att de driver med mig?

Med kexchokladet följde en liten lapp: ”Köpte två kexchoklad – ett till mej och ett till dej! Men, men, som om detta inte räckte, det var underskrivet så här: fancluben ”grannskapet”.

Jag tackar och bugar och tycker att ni är underbara! Kexchokladet ska jag fika till kaffet om en stund.

 

Sist på dagen var vi på Öppet Hus i Ps skola vilket var mycket intressant, så till det lär jag återkomma. Det blir upp till er att fundera på om det tillhörde de roliga eller underliga inslagen under dagen?

 

Förresten firar J och jag 20-årsdag i dag. Puss på dig, lille gubben! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards