Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Eva - 17 februari 2009 11:53


Hm. Jag tror att den första euforin över mina nya arbetsuppgifter har lagt sig en aning. Nu börjar jag känna mig lite orolig i stället. Kommer jag verkligen att klara av det här?

J undrar också om jag verkligen kommer att orka. Det tror jag nog, men visst kommer jag att vara dödstrött efter en dag på jobbet.

Min oro handlar mer om arbetsuppgifterna som sådana. Jag vet inte om jag har den kompetens som krävs för att överblicka och bidra med något som verksamheten verkligen har nytta av.

Ett annat problem handlar om min arbetsdisciplin. Jag måste nog låsa in mig själv någonstans i enskildhet. Sådant här får man egentligen inte skämta om, men om man inte har ADHD innan, så kan man verkligen få det i vårt arbetsrum. Jag har lite svårt för att skärma av, jag hör allt som sägs och har väldigt ofta en tendens att lägga mig i. Som tur är verkar de flesta av kollegorna tycka att jag är ganska okej ändå.

Det är lite spännande att fundera över hur man själv är funtad. Jag har under en tid kunnat koppla bort jobbet helt och hållet, och till och med sovit gott på nätterna. Men i natt var hjärnan i full fart igen, och försökte komma på olika lösningar på mina nya arbetsuppgifter. Tur att jag har min lilla nalle bredvid mig i sängen. Just nu lyssnar jag på en bok av Karin Fossum. Den handlar om övergrepp på barn och är ganska obehaglig. Men jag glömmer i alla fall arbetet och efter en stunds lyssnande sussar jag gott igen. Jag börjar förstå betydelsen av godnattsagor för barn mer och mer.

 

Idag är jag och barnen lediga nästan hela dagen. Först ikväll ska de små liven iväg på sin karateträning. Jag ska försöka få med mig J för lite olika inköp under tiden som de tränar, så slipper vi köra fram och tillbaka till stan flera gånger.

 

Innan lovet så försökte vi komma på lite olika saker att göra gemensamt och som jag orkar med. Jag får ofta lite dåligt samvete över att vi inte åker bort på semester när det är lov. Men båda ungarna är nöjda med att vi bara ska vara hemma. M kom med ett ganska överraskande förslag på utflykt: Vi kan ta med oss lite varm choklad, några bullar och sittunderlägg på en promenad här hemma. Vi kan sätta oss i skogen och fika och sen gå hem igen. Så enkelt!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards