Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Eva - 15 februari 2009 12:01


 

I går hade vi svägerskan med familj på besök. Det betyder att jag i dag har fått en väldigt lugn morgon på egen hand, vilket ju inte är direkt ovanligt i mitt nuvarande liv. Barnen har precis piggnat till och mår bra. Maken har inte piggnat till och mår nog inte bra?

 

Efter maten lade ungdomarna beslag på vardagsrummet för att spela Guitar Hero och sjunga Sing Star.

Vi lite mer mogna individer suckade besviket och insåg att vi skulle missa melodifestivalen. Det är bara att konstatera att vi blivit riktiga ”svenssons” i det där hemska som kallas medelåldern. När ungarna såg besvikelsen lysa i våra ögon, kom de på den lösning vi hade gett dem innan besöket: ”Ni kan väl gå upp och sitta i er säng och titta där?”

Vilken syn det skulle vara – fyra välvuxna människor runt de femtio som sitter och trängs tillsammans i en dubbelsäng för att se melodifestivalen. Vi valde att avstå denna förnedring och satte oss i köket i stället. Nu blev det en väldigt trevlig kväll, trots den missade musiktävlingen.

 

Jag har ju sånär glömt att berätta om samtalet jag hade med en ung dam i fredags. Det är alltid lika kul att prata med denna systerdotter. Om det beror på att hon har väldigt knäpp humor, eller vad, det vet jag inte riktigt. I alla fall så hann vi lösa en del allvarliga världsproblem, såsom världens miljöförstöring och transportproblem både på våra vägar och i luftrummet.

I skolans värld tillämpas IBLAND belöningssystem i form av stjärnor eller klistermärken, som barnet ifråga senare kan byta ut mot en lite större belöning. Det tyckte den unga damen ifråga, verkade vara en bra idé som självbelöningssytem för mig, så att jag inte ska ha så tråkigt här hemma. Men först måste jag se om mina egna barn har kvar några gamla klistermärken som jag kan stjäla från dem.

 

Och apropå belöningssystem, så ska jag på medarbetarsamtal med min chef i morgon. Jag ska försöka peppa mig själv och tala om hur himla bra jag är. Men i ärlighetens namn måste jag nog hitta några s.k utvecklingsområden också. Det blir svårt… (att framhäva mig själv alltså).

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards