Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Eva - 6 februari 2009 18:40


Dagens text blir kort. Mår inte så jättebra, men ändå bättre än efter förra behandlingen. Lite katten på råttan-lek över medicineringen. Cytostatikan gör mig illamående, 4 olika mediciner mot illamående gör mig förstoppad, dropparna jag ska ta mot detta gör att man bör hålla sig hemma för att ha nära till en toalett…

Är det konstigt att gamla människor som får mycket medicin utskrivna får problem med biverkningar?

Har sovit i säkert 5 timmar under dagen. När jag är vaken är jag så rastlös att jag gör mig själv nervös. Då kan ni kanske gissa hur jobbig jag är i familjens ögon.

 

Fick av någon konstig anledning pizza till kvällsmat. Antagligen kommer det att vara en stående meny var tredje vecka, dvs efter varje behandling jag får. Vill någon slå vad?

 

När vi var på Ms föräldramöte, bad jag om lov att få sitta med mössa inomhus. M hade bett mig att göra det, eftersom det är en ständig källa till diskussioner på deras lektioner. Jag fick förstås tillstånd till det. Idag hade hennes mentor sagt att jag var riktigt söt i mössa, så jag måste säga att M har en riktigt bra lärare där.

För övrigt är M ”stöntrött” efter en tuff vecka i skolan. Bra ord!

 

Undrar förresten om ett eller en kexchoklad har med dialekten att göra? Jag måste ju ha en bra  anledning till att inte ha rätt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards