Alla inlägg den 18 april 2009

Av Eva - 18 april 2009 20:53


I går åkte J, M och jag till församlingsgården, där P skulle spela med sitt band. När vi kom in höll P precis på att ringa hem för att kolla om vi tänkte komma. Kul att han verkligen ville att vi skulle vara där.

Eftersom hans band är både det yngsta åldersmässigt och det som startat senast, (av dem som håller till på fritidsgården) så var det också de som skulle inleda kvällen. Det var fyra nervösa killar som äntrade scenen, men jag blev verkligen imponerad av dem. De har hållit på i max två månader och lät riktigt bra.

Resten av publiken, som bestod av ungdomar från 11 upp till ca 20 år och supportande föräldrar, gav dem sitt bifall med applåder och busvisslingar. Klart att killarna var nöjda efteråt. Vid elvatiden hämtade J hem sonen, som då var en lycklig 12-åring.

 

Idag har jag snickrat ihop en första odlingslåda till mitt växthus. Den blev inte helt perfekt, eftersom jag skulle snåla på skruvarna, vilket förstås straffade sig i slutändan. Jag var tvungen att skruva om en hel del brädor, med en massa extra och mycket fula skruvhål som påminnelser. Men konstruktionen i sig är jag nöjd med. Så i morgon gör jag ytterligare en till tomatplantorna.

 

Jag har haft mycket huvudvärk den senaste veckan, vilket tyvärr drabbar familjen. Jag är grinig som bara den emellanåt. De känner verkligen också av den här sjukdomen, även om det är på ett annat sätt för dem. Ibland tror jag att det är lättare för mig än för dem, åtminstone känslomässigt.


Ovido - Quiz & Flashcards