Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Griniga morsan

Av Eva - 18 april 2009 20:53


I går åkte J, M och jag till församlingsgården, där P skulle spela med sitt band. När vi kom in höll P precis på att ringa hem för att kolla om vi tänkte komma. Kul att han verkligen ville att vi skulle vara där.

Eftersom hans band är både det yngsta åldersmässigt och det som startat senast, (av dem som håller till på fritidsgården) så var det också de som skulle inleda kvällen. Det var fyra nervösa killar som äntrade scenen, men jag blev verkligen imponerad av dem. De har hållit på i max två månader och lät riktigt bra.

Resten av publiken, som bestod av ungdomar från 11 upp till ca 20 år och supportande föräldrar, gav dem sitt bifall med applåder och busvisslingar. Klart att killarna var nöjda efteråt. Vid elvatiden hämtade J hem sonen, som då var en lycklig 12-åring.

 

Idag har jag snickrat ihop en första odlingslåda till mitt växthus. Den blev inte helt perfekt, eftersom jag skulle snåla på skruvarna, vilket förstås straffade sig i slutändan. Jag var tvungen att skruva om en hel del brädor, med en massa extra och mycket fula skruvhål som påminnelser. Men konstruktionen i sig är jag nöjd med. Så i morgon gör jag ytterligare en till tomatplantorna.

 

Jag har haft mycket huvudvärk den senaste veckan, vilket tyvärr drabbar familjen. Jag är grinig som bara den emellanåt. De känner verkligen också av den här sjukdomen, även om det är på ett annat sätt för dem. Ibland tror jag att det är lättare för mig än för dem, åtminstone känslomässigt.


 
 
Ingen bild

Karin Ha

19 april 2009 16:32

Roligt att sonen spelar och roligt att han vill ni ska komma och lyssna. I den åldern brukar det för de flesta vara pinsamt med föräldrar. Den där historien med blodiglar var bra!
Jag förstår att det känslomässigt är jobbigt för familjen, men det är nog lika jobbigt för dig. Jag håller med Tina, som skickade kommentar 17 april, att du borde arbeta mindre i skolan nu. Istället kan du lägga ner ännu mer energi på trädgårdsarbetet, som är så nyttigt för själen.

 
Ingen bild

Eva

19 april 2009 18:23

Ja, visst är det kul att han vill att vi ska vara med!

Mmm, jag håller som bäst på att fundera hur jag ska göra. Vi får se...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Ovido - Quiz & Flashcards