Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Mössor i massor

Av Eva - 6 april 2009 20:32


Idag känns det som om jag kört i 160 km/h. Inte en lugn stund alltså. Jo, när jag var i Harbo var det lugnt och mysigt.

Dagen började annars med blodprovstagning. Tack och lov var det sista omgången i forskningsstudien jag deltar i. Hädanefter är det bara två rutinprov efter varje behandling. Då kan jag själv bestämma vid vilken tid under dagen som jag ska lämna provet. Nu har jag varit tvungen att gå upp väldigt tidigt, och det gillar jag inte alls.

 

Efter provtagningen for jag ut till köpcentret och köpte lite smågrejor som behövdes under dagen. Det värsta som finns är att få en sådan där tråkig avstämning som man råkar ut för ibland när man scannar varorna själv. Extra hemskt är det om man har handlat för ett par tusenlappar och kundvagnen svämmar över av varor. Förra gången jag råkade ut för en avstämning blev jag jublande glad eftersom jag hade handlat så lite. Idag handlade jag sju-åtta varor och fick avstämning igen. Vilken tur! I morgon kväll kan vi säkert storhandla inför påsken och klara oss utan att behöva packa upp alla varor på bandet.

 

Jag hann hem och slänga i mig lite frukost innan jag åkte ut till Karin H, för att prova lite specialbeställda mössor. Dessa var till mycket stor belåtenhet och dessutom oförskämt billiga. Det är nästan så jag skäms för att ha betalat så lite. Karin och hennes man bjöd på både lunch och fika ute i solskenet på deras altan. En sådan lyx! Jag niger och bugar.

 

Nu har jag ordentligt med tunna bomullsmössor/hattar att använda i vår och sommar. Jag tänker faktiskt vara så fräck att jag använder mössa på jobbet igen. Det syns att jag inte har något hår under mössan, så det får eleverna förstå. Ni anar inte hur mycket bekvämare det är att slänga på sig en mössa, jämfört med att stå och försöka knyta snygga knutar på sjalarna.

 

När jag kom hem från Harbo, hämtade jag bara barnen för att åka till Uppsala för lite kläd- och skoshopping. Ju äldre de blir, desto kräsnare blir de också. Men så länge jag betalar, får jag tydligen delta i shoppandet. Fast i ärlighetens namn är jag ganska nöjd om de åker på egen hand. Jag har aldrig tyckt om att gå i affär efter affär för att i bästa fall hitta något som jag bara blir hyfsat nöjd med.

 

Sista anhalten för dagen blev en byggmarknad, där vi köpte virke till altanen. Nu tror jag nästan på att staketet kommer att bli klart i påsk. Hoppet är det sista som överger en…


 
 
Ingen bild

Karin Ha

6 april 2009 22:42

Chokladen var mumsigt god!!!!!
Jätteroligt att träffas. Du har ett enastående gott humör.

 
Ingen bild

KoKlara

7 april 2009 09:46

Hej. Kul med fina mössor! Det finns en sorts huvudbonad som kallas "buff" finns att köpa hos motorcykelfolk, jakt- och fritidsbutiker m.m De är så sköna och sitter kvar så bra på huvudet, jag kan inte knyta sjalar så det blir snyggt och så halkar de runt på flinten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Ovido - Quiz & Flashcards