Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Bullbak

Av Eva - 23 maj 2009 20:48


Kanske, kanske håller det här med värk och allmänt dåligt form på att släppa lite nu? Ja, inte den dåliga formen vad gäller vikt och kondition, utan mer hur jag mår. Ingen skulle bli gladare än jag, för den gångna veckan har inte varit kul.

 

Idag har M och jag bakat matbrödsbullar till hennes klass. På måndag kväll ska det vara föräldramöte för blivande sjuor på hennes skola. För att tjäna pengar till sin skolresa, så ska eleverna i hennes klass sälja fika. Det brukar bli en god inkomst enligt lärarna. Vi har valt att baka matbröd, för ganska många vill ha det på kvällen, istället för kakor. Det mesta klarar hon själv, men jag finns med i bakgrunden som stöd och akututryckning när det behövs. Under tiden hon bakade, sorterade jag tvätt och städade ”arbetsrummet” tillsammans med J. I morgon ska vi göra om hela proceduren, men då ska vi montera en bokhylla och städa vardagsrummet. Det är kul att göra saker ihop, även om det är i grunden tråkiga sysslor.

 

En av de positiva biverkningarna jag fick av cytostatikan var en finare hy än annars. Jag har ju verkligen haft problemhud under hela mitt vuxna liv. För tre år sedan fick jag diagnosen rosacea av min husläkare. Tyvärr är det en kronisk sjukdom som bara blir värre för varje år. Under våren så har den här sjukdomen inte synts i ansiktet, men nu har den slagit till med dubbel kraft jämfört med innan. Näsan ser ut som ett rödljus! Men tusan heller att jag vill gå omkring så här. Jag ska se till att jag får komma till en hudläkare och få riktig behandling, om jag så ska behöva betala den själv. Man får ju inte sola ansiktet heller, och det är för tråkigt nu när det börjar bli varmt och skönt ute.

 

Kan man ta betalt av sina barn för alla kvällar man måste skjutsa och sedan sitta uppe och vänta för att hämta hem dem igen? M är på fest igen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards