Direktlänk till inlägg 14 april 2009

"Mappiesar"?

Av Eva - 14 april 2009 21:23


”Huans” så tungt det var att vakna i hyfsad tid idag. Men men, nu är det vardag igen. Ungarna skulle till skola och prao-plats, så då måste ju morsan också skärpa till sig, och åtminstone försöka vakna när de ska hemifrån. Fast jag låg kvar i sängen och tittade på en film till klockan nio.

 

Ellen skulle komma på lunch efter sitt sjukhusbesök. Det innebar faktiskt lite lätt panik hos mig först. Toaletten behövde en akutinsats efter helgens utearbete. Själv skulle jag behöva en dusch av Anticimex kändes det som. Eftersom jag känner mig ganska rucklig just nu, så kunde jag inte förstå hur jag skulle orka med båda åtgärderna. Nåja, för en gångs skull visade det sig att jag hade fantastiskt gott om tid att hinna med både och, så det var aldrig någon fara på taket.

 

När jag skulle blanda dressingen till potatissalladen, insåg jag hur svårt det måste vara att leva utan fungerande smaklökar under en längre tid. Jag vet ju att det här bara är tillfälligt, men stackars de som har det så här för jämnan. Jag fick be Ellen blanda ihop röran så att det skulle gå att äta för henne också.

På förmiddagen såg inte vädret alltför lockande ut, men lagom till kaffet kunde vi sitta ute och njuta. Det blev skönt vårväder i dag igen, och jackor och koftor åkte av där vi satt och småpratade i solskenet. Mmm…

 

Jag köper ALDRIG veckomagasin/tidningar, men hör till dem som villigt suger i sig det senaste när jag sitter i något väntrum. Nu är frågan om inte Ellen har förstört denna princip för mig. Hon hade med sig ett M-magasin, en tidning för ”mappiesar” (Hihi – så dumt!). När jag blev ensam på eftermiddagen njöt jag av att sitta i solen och frossa i både tramsigheter och mer allvarliga fenomen.

Till exempel: HJÄLP – Håret glesnar – här finns boten! (Passar mig perfekt!) eller ”Mappiesarnas” bästa ansiktsbehandlingar – du blir snygg bara av att läsa. (Undrar om jag kan läsa mig smal också?) Men också: Så tänker män 50 + (Det har jag ofta frågat mig, visste inte ens att de tänkte?)

Nä, nu var jag ordentligt sarkastisk, det var faktiskt roligt att sitta och läsa artiklarna och jag har mer än halva tidningen kvar till i morgon.

 

Förresten så lönar det sig inte att vara så snäll mot J som jag var i gårdagens blogg. Han bara undrar vad som är fel och hur detta kommer att straffa sig?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Ovido - Quiz & Flashcards