Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Spioner på väg

Av Eva - 3 april 2009 21:24


Idag har jag upptäckt fördelarna med att ha ett rejält fettlager på rumpan. Jag har köpt nya gardiner som jag syr fast ovanpå de gamla för effektens skull. När jag skulle sätta upp den första så ställde jag mig på soffryggen, tappade balansen, trasslade in ena foten i gardinen och föll handlöst baklänges ner på golvet. Som tur var det mest självkänslan som fick sig en smäll, och så rumpan förstås, men tack och lov bara mjukdelarna på densamma.

 

Vi tog en promenad i eftermiddagssolen i dag, J och jag. Syftet med att gå just idag var inte främst det hälsosamma. Nej, vi skulle ut på spionuppdrag. Vid ett rött hus längs vägen vi brukar gå, finns ett staket av en modell som vi tycker skulle passa till vår altan.

Vi har tittat på det många gånger, men har en tendens att glömma exakt hur det är konstruerat. Idag skulle jag fotografera i smyg, och J skulle memorera dimensionerna på virket som de använt.

Tror ni inte att ägaren till huset kom ut, just som J stod och vrålglodde och jag mixtrade med min mobil? Det var lika bra att säga vad vi höll på med, så att de inte skulle skicka hunden på oss. Men att jag hade fotograferat ville jag inte riktigt stå för, så jag fumlade klumpigt med mobilen och började låtsas att jag pratade med ett av barnen. Pinsamt!

Nu ska vi i alla fall mäta hur mycket virke vi behöver till altanen, och i påskhelgen så hoppas jag att ljuden av såg och skruvdragare stör vårfriden ordentligt.

 

P är på skoldisco och ska snart bli hämtad. Undrar om han har suttit på pizzerian och tittat på Simpsons precis som förra gången? Det är ändå ett sundhetstecken att han vill åka in till byn när det är disco. Nu umgås han ju med sina vänner och dansar tydligen också. Förr valde han alltid bort det till förmån för en hemmakväll med mamma och pappa.

 

Idag har jag suttit ute och solat i ett par timmar. Himlans vad skönt det var. Man blir ju en annan människa i värme och ljus. Det enda som störde var ljudet av galna, trumpetande gäss på väg norrut. (Se där kom det en fågelrapport i dag igen.) 

Jag undrar hur länge jag kommer att hinna ägna mig åt det här lilla tidsfördrivet att blogga förresten? Nu finns det massor av andra roliga saker att göra, mest i trädgården förstås.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Ovido - Quiz & Flashcards