Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

I´m a tiger

Av Eva - 29 januari 2009 13:28


Usch! Den här dagen fick ingen bra start. Huvudvärk och provtagning samma dag är ingen bra kombination. Men nu har jag knaprat lite piller och sussat en stund på soffan, så nu är jag nog fit for fight igen. I normala fall hade jag ju faktiskt varit tvungen att kravla mig till jobbet, trots huvudvärken.

 

Ute på vår promenad i går kväll, (då vi för övrigt halkade runt som två Bambi på hal is – dock inte fullt så graciösa), konstaterade jag att den här sjukskrivningen är väldigt avstressande. När jag jobbar är jag ständigt uppe i varv, på ett sätt som antagligen inte är så hälsosamt. Men nu har jag ju lyckats förstå att jag inte ska fundera så mycket på arbetet, någon annan har ansvaret. Man kan ju också ifrågasätta hur hälsosamt det är med ett arbete där man aldrig blir färdig och aldrig känner sig helt nöjd efter en arbetsdag.

Ändå betyder läraryrket jättemycket för mig. Det är världens bästa jobb för egot. Att jobba med barn i den åldern som jag gör just nu, 6-10 år, stärker ens självkänsla helt enormt. Man får ideligen förstärkning från barnen på hur BRA man är. Fast man ska nog vara väldigt medveten om vad det handlar om. Självklart vet jag att barnen i sin tur vill få sig själva bekräftade av mig. Men jag blir i alla fall lycklig när jag får mail och brev av eleverna i klassen, där de talar om hur mycket de läääängtar efter mig, trots att de gillar Birgitta, som vikarierar för mig. (Det skriver de också, bara så du vet Birgitta.) Gulle dem!

 

Apropå ingenting alls! Kineserna har nyligen firat sitt nyår, vilket uppmärksammades i vår lokaltidning UNT. Nyfiket tog jag reda på vilket djur jag är enligt deras horoskop. Haha, en tiger! Mycket tjusigare än en råtta, en apa eller en get.

Följande gäller för alla tigrar: ”Du är en charmig katt i år, välsignad av Hong Luan, den mäktigaste relationsstjärnan. Alla vill smeka dig. Tigrar som redan är i fast förhållande bör rikta energin mot arbete – annars är risken stor för otrohet.”

Det är nästan så jag tycker synd om J. Antingen kommer jag att jobba hela tiden, eller så är jag otrogen. Antar att det blir jobbet som får gälla, eftersom jag är näst intill ”livrädd” för karlar. Jag vågar ju inte ens gå ut och dansa, för risken kanske finns att man blir uppbjuden. Hu! (Och till dig som nu skrattar rått åt mig och mitt horoskop säger jag bara: Du är väl en liten råtta eller apa eller get.)

Men tigrar är i alla fall vackra...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 september 2009 12:31

Hm.., vad konstigt! Har nyligen varit in på min egen blogg och läst lite statistik. Trots att jag egentligen förklarat bloggen avslutad, så fortsätter en ”massa” människor att gå in på bloggen regelbundet. Jag förmodar att det är smickran...

Av Eva - 3 september 2009 21:30

  Idag har jag varit på återbesök på onkologkliniken. När jag hade parkerat bilen och promenerade till mottagningen fick jag riktiga jobbiga flashback-känslor. Tänk så många gånger jag sprang, eller rättare sagt, segade mig fram längs den här vägen o...

Av Eva - 2 september 2009 02:51

  I går fyllde jag år. En av mina elever trodde att jag blev 80 (!), en annan trodde 40 och en kollega var övertygad om att det bara var 25. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dem, men förhoppningsvis är det 40 som jag ska ta till mig? Det verkar...

Av Eva - 22 augusti 2009 21:45

  Oj, vad länge sedan jag skrev! Det har hunnit hända en hel del, men jag har ju inte längre tid att skriva som i våras. Då hände det däremot inte så mycket… och ändå lyckades jag skriva om det!   Roligt var det när syrran med familj kom på be...

Av Eva - 27 juli 2009 15:28

  J är som sagt en riktig slavdrivare när han är ledig. Någon drönartillvaro har man inte en chans till. Enda sättet att få det lite lugnt på, är att hävda att ”idag mår jag nog inte riktigt bra”.   De flesta dagar så här långt på semest...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards