Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Eva - 30 januari 2009 09:21


Äntligen fredag! Ja, det är inte bara ni som jobbar som längtar till helgen. Visserligen är det ganska skönt att lulla runt i huset, klädd i en gammal ful t-shirt, strumpor med hål och ett par helt formlösa mysbrallor. Men det blir ju onekligen lite tråkigt också. Så jag ser fram emot helgen, när jag får ha familjen runt omkring mig.

 

Eftersom vi städade så bra förra helgen, och jag har varit riktigt duktig på att hålla rent i veckan, så kan vi skippa sådana där tråkiga övningar nu. Däremot har jag hunnit tänka ut en rad förbättringsåtgärder för vardagsrummet. För två år sedan fräschade vi upp rummet ordentligt, det enda som finns kvar i ursprungligt skick är kakelugnen. Men det blev inte färdigt, vilket inte ett enda rum i vårt hus har blivit på 11 år, och jag får ”spel” på att det ska vara så här.

 

Så nu, käre J, ska elledningar dras, så att vi slipper snubbla över lösa kablar. Kanske vi till och med kan koppla in värme OCH belysning samtidigt! Taklister ska egentligen inhandlas, men min käre make har ”råkat” låna ut släpkärran över helgen. Den skulle visst till Tyskland för något suspekt inköp, vilket visar vad J prioriterar i hushållet. Material till vår egendesignade bokhylla ska köpas. Det kommer att bli kul, för det betyder att jag får såga och bygga något som jag själv har hittat på. Nya, lite stramare och mer moderna gardiner ska också till. Det sista tillhör avdelningen onödiga inköp enligt J, men jag kan nog förhandla med Tysklandsinköpen som argument.

 

Jag ska också försöka få J att lära sig laga en ny maträtt. De här behärskar han redan: frukost enligt en 20-årig standard, stekt korv och potatis, fiskpinnar och ris och slutligen hamburgare av halvfabrikat med bröd och strips.

Varje gång jag hävdar att hela familjen ska hjälpas åt med matlagningen, så kommer barnen och bistår mig. Men J måste absolut gå på toaletten, tända i kakelugnen, gå ut med komposten eller ”greja” med min bil. Smart! För vad ska jag säga? Jag kan inte gärna protestera, för allt är ju nödvändigt. Däremot är han inte helt förtjust i att jag har upptäckt detta mönster, för nu kan jag förebygga det mesta. Ska bli kul att se vad han hittar på för undanflykt i morgon.

 

Just ja, måste betala räkningar idag.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards