Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Eva - 21 januari 2009 13:53

Jag måste helt enkelt ha något att göra. Att städa är ju ganska vettigt men ack vad tråkigt... Jag SKA gå ut och ta en promenad, men det är fortfarande ljust ute, och alltså ingen större brådska. (Hm, det blev nog precis brådska, för nu kommer sonen hem. Hur kunde dagen gå så här fort?)


Lady in wig har jag inte blivit ännu, men snart! I går tvättade jag håret (vilket jag faktiskt inte gör så ofta nu, som när jag jobbar) och upptäckte att ganska mycket av den numera korta stubben, fastnade i handen. Ska jag skratta eller gråta? I morgon ska ängeln Karin följa med mig till perukmakaren för att hämta min "hårersättning" som det heter så fint.


Var på sjukhuset klockan 08.00 för att lämna blodprover. Hur dum är jag som frivilligt väljer att gå upp 06.15 för att delta i en forskningsstudie? Ja, studien i sig är ju inget dåligt eller dumt, men tiden! Jag fick välja: 08.00 eller 15.00

Bäst jag sitter där i bilen och är på väg till stan, så höjs mitt humör ändå ganska rejält. Det var den vackraste morgon man kan tänka sig! Gryningen var mörkblå, med en blåaktig, mjölkig dimma som svävade över marken. Några enstaka ljus från husen blänkte och över detta syns en enorm månskärva...

Ni vet så där vansinnigt romantiskt vackert som på sammetsaffischerna när man var tonåring. Jag önskade verkligen att jag haft en bra kamera och tid, förstås!

Så var jag då på sjukhuset, det tog 30 minuter i att ta sig dit i halkan, det tog 5 minuter tills jag var ute i bilen igen. Sen tog jag mig till det STORA köpcentret och shoppade loss på lite fläskkotletter, laxfilé och roll-on. Egentligen borde jag köpt en trisslott, för jag fick avstämning!!! Det är väl verkligen en lyckodag när man får avstämning på två kassar mat istället för åtta? Det var riktigt roligt att ta det med ett glatt leende mot kassörskan!


Nu ska jag vara "bull-mamma". NÄ, jag bakar inte, men jag kan värma några Findusbullar i ugnen och mumsa tillsammans med sonen och en rolig film.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards